UKK – Usein kysytyt kysymykset

Askelvirta Officen usein kysyttyjen kysymysten sivulta löydät vastauksia yleisimpiin kysymyksiin postiosoitepalveluistamme, hinnoittelusta ja käytännöistä. Haluamme tehdä palvelumme käytöstä mahdollisimman helppoa ja selkeää – löydät täältä vastaukset nopeasti ilman turhaa odottelua. 

Jos et löydä etsimääsi, ota rohkeasti yhteyttä – autamme mielellämme!

Palvelun käyttöönotto

Mihin teen postiosoitteen muutoksen?

Muutokset ilmoitetaan Postille ja PRH:n ja Verohallinnon yhteiseen yritys- ja yhteisötietojärjestelmään YTJ:lle verkon kautta, muutokset ovat maksuttomia ja yrittäjän vaivattomasti tehtävissä.

https://www.posti.fi

https://www.ytj.fi

Voit lukea lisää osoitteen muutoksesta ja ohjeista täältä!

Muutokset ilmoitetaan Postille ja PRH:n ja Verohallinnon yhteiseen yritys- ja yhteisötietojärjestelmään YTJ:lle verkon kautta, muutokset ovat maksuttomia ja yrittäjän vaivattomasti tehtävissä.

https://www.posti.fi

https://www.ytj.fi

Voit lukea lisää osoitteen muutoksesta ja ohjeista täältä!

Palvelulla on 1 kk:n irtisanomisaika, huomioi irtisanomista tehdessäsi meneillään oleva laskutuskausi ja sopimuksesi sisältö (vuosisopimukset). Irtisanominen tehdään aina kirjallisena sähköpostitse osoitteeseen info@askelvirtaoffices.fi Palvelun irtisanomisen jälkeen yrityksen/yrittäjän on huolehdittava postiosoitteen muutokset Postille ja YTJ:lle.

Kyllä voit! Tämä onnistuu tekemällä tilaus sähköpostitse osoitteeseen info@askelvirtaoffices.fi. Saat meiltä paluupostina laskun, ja kun suoritus näkyy meillä, aktivoimme palvelun meidän järjestelmässä ja voit lisätä Askelvirran osoitetiedot perustamistietoihin. Näin säästyt vaivalta muuttaa osoitetiedot YTJ:n ja Postin kautta, kun yritys on hyväksytty rekistereihin.

Askelvirran osoite on virallinen PRH-kelpoinen katuosoite fyysisellä postilaatikolla. Eli kyseessä ei ole postilokero (PL-osoite).

Palvelun käyttö

Voinko itse valita, mitä postia skannataan ja mitä ei?

Kyllä voit, voimme laittaa sinulle kuvan saapuneista posteista ja voit päättää, haluatko että avaamme kuoren ja skannamme sen tai lähetämme sen edelleen antamaasi postiosoitteeseen.

Palvelulla on 1 kk:n irtisanomisaika, huomioi irtisanomista tehdessäsi meneillään oleva laskutuskausi ja sopimuksesi sisältö (vuosisopimukset). Irtisanominen tehdään aina kirjallisena sähköpostitse osoitteeseen info@askelvirtaoffices.fi Palvelun irtisanomisen jälkeen yrityksen/yrittäjän on huolehdittava postiosoitteen muutokset Postille ja YTJ:lle.

Kyllä, yhdistämme kirjeet samaan lähetyskuoreen. Kovin pitkään emme voi odottaa, tuleeko samaan kuoreen lisää postia, johtuen laskujen mahdollisista umpeutuvista eräpäivistä. Nyrkkisääntönä on, että edelleenlähetykset tapahtuvat viikon välein sovittuun osoitteeseen.

Sovitusti postit voidaan noutaa arkipäivisin myös toimistoltamme Jyväskylän Ahjokadulta.

Saapuneet postit käsitellään joka arkipäivä ja jatkokäsitellään välittömästi asiakkaille.

Postiosoitepalvelumme on tarkoitettu ainoastaan kirjepostin vastaanottamiseen.

Lisämaksuja, mitä ei ole verkkosivuillamme eritelty, ei ole. Kulut ovat joko postiosoitepalvelumaksuja, skannausmaksuja tai edelleenlähettämisestä aiheutuneita maksuja.

Postiosoitepalvelumme osoite ei ole PL-osoite, vaan Jyväskylän Ahjokadulla oleva virallinen postiosoite.

Turvallisuus

Kuuluuko postien tietoturvallinen hävittäminen kaikkiin eri palvelupaketteihin?

Kyllä kuuluu, kaikkiin eri palvelupaketteihimme. Kun asiakkaan postit on käsitelty (skannattu asiakkaan sähköpostiin), ne tuhotaan tietoturvallisesti joko silppuroiden tai tietosuojaroskista käyttäen.

Postien käsittelyyn kuuluu niiden vastaanottaminen (postilaatikko tarkistetaan 2 kertaa päivässä arkisin), käsittely eli joko kuoren avaaminen tai kuva yrittäjälle avataanko kuori ja skannaaminen tai kuoren edelleenlähettäminen. Kun postit on skannattu, alkuperäisten postien hävittäminen/tuhoaminen silppurin avulla saman päivän aikana.

Kyllä ovat, postit saapuvat toimistorakennuksen sisäeteisessä olevaan lukolliseen postilaatikkoon, jonne on rajattu pääsy.

Käsitelty posti hävitetään heti käsittelyn jälkeen silppurilla.

Luottamuksellisuus, salassapito ja yrityksen/yrittäjän tietosuoja ovat palvelumme kulmakiviä; niistä emme tingi missään suhteessa. Postia käsittelevät henkilöt ovat kaikki kirjoittaneet salassapitosopimuksen, mikä velvoittaa salassapitoon myös asiakkuuksien päättymisen jälkeen. Posti saapuu sisätiloissa olevaan lukolliseen postilaatikkoon. Tähän tilaan on rajattu pääsy, joten saapuneita posteja ei pääse hakemaan tai käsittelemään kukaan ulkopuolinen.

Postiosoitepalvelu toimii täysin Suomen lainsäädännön mukaisesti ja noudatamme kirje- ja yksityisyyden suojasta säädettyjä lakeja, mukaan lukien perustuslain 10 §:ää kirjesalaisuudesta.

Palvelut perustuvat sopimukseen palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä ja kaikki tieto on ehdottoman salassapitosopimuksen alaista. Mitään postia ei avata tai käsitellä ilman asiakkaan nimenomaista ennakkoon saatua suostumusta. Henkilöstömme on sitoutunut salassapitoon ja käsittely tapahtuu 100% luottamuksellisesti.

Jos vielä epäilyttää, soita tai laita viestiä, me vastaamme!