Askelvirta Officen usein kysyttyjen kysymysten sivulta löydät vastauksia yleisimpiin kysymyksiin postiosoitepalveluistamme, hinnoittelusta ja käytännöistä. Haluamme tehdä palvelumme käytöstä mahdollisimman helppoa ja selkeää – löydät täältä vastaukset nopeasti ilman turhaa odottelua.
Jos et löydä etsimääsi, ota rohkeasti yhteyttä – autamme mielellämme!
Palvelun käyttöönotto
Mihin teen postiosoitteen muutoksen?
Muutokset ilmoitetaan Postille ja PRH:n ja Verohallinnon yhteiseen yritys- ja yhteisötietojärjestelmään YTJ:lle verkon kautta, muutokset ovat maksuttomia ja yrittäjän vaivattomasti tehtävissä.
Voit lukea lisää osoitteen muutoksesta ja ohjeista täältä!
Miten saan nopeasti palvelun käyttööni?
Muutokset ilmoitetaan Postille ja PRH:n ja Verohallinnon yhteiseen yritys- ja yhteisötietojärjestelmään YTJ:lle verkon kautta, muutokset ovat maksuttomia ja yrittäjän vaivattomasti tehtävissä.
Voit lukea lisää osoitteen muutoksesta ja ohjeista täältä!
Miten nopeasti postiosoitepalvelu on käytettävissä?
Palvelulla on 1 kk:n irtisanomisaika, huomioi irtisanomista tehdessäsi meneillään oleva laskutuskausi ja sopimuksesi sisältö (vuosisopimukset). Irtisanominen tehdään aina kirjallisena sähköpostitse osoitteeseen info@askelvirtaoffices.fi Palvelun irtisanomisen jälkeen yrityksen/yrittäjän on huolehdittava postiosoitteen muutokset Postille ja YTJ:lle.
Voinko ottaa Postiosoitepalvelun käyttöön jo ennen yrityksen perustamista?
Kyllä voit! Tämä onnistuu tekemällä tilaus sähköpostitse osoitteeseen info@askelvirtaoffices.fi. Saat meiltä paluupostina laskun, ja kun suoritus näkyy meillä, aktivoimme palvelun meidän järjestelmässä ja voit lisätä Askelvirran osoitetiedot perustamistietoihin. Näin säästyt vaivalta muuttaa osoitetiedot YTJ:n ja Postin kautta, kun yritys on hyväksytty rekistereihin.
Voiko Askelvirran tarjoamaa postiosoitetta käyttää virallisena osoitteena YTJ/PRH-rekisterissä?
Askelvirran osoite on virallinen PRH-kelpoinen katuosoite fyysisellä postilaatikolla. Eli kyseessä ei ole postilokero (PL-osoite).
Palvelun käyttö
Voinko itse valita, mitä postia skannataan ja mitä ei?
Kyllä voit, voimme laittaa sinulle kuvan saapuneista posteista ja voit päättää, haluatko että avaamme kuoren ja skannamme sen tai lähetämme sen edelleen antamaasi postiosoitteeseen.
Miten irtisanon palvelun?
Palvelulla on 1 kk:n irtisanomisaika, huomioi irtisanomista tehdessäsi meneillään oleva laskutuskausi ja sopimuksesi sisältö (vuosisopimukset). Irtisanominen tehdään aina kirjallisena sähköpostitse osoitteeseen info@askelvirtaoffices.fi Palvelun irtisanomisen jälkeen yrityksen/yrittäjän on huolehdittava postiosoitteen muutokset Postille ja YTJ:lle.
Jos saan useamman kirjeen, yhdistetäänkö ne samaan edelleenlähetyskirjeeseen?
Kyllä, yhdistämme kirjeet samaan lähetyskuoreen. Kovin pitkään emme voi odottaa, tuleeko samaan kuoreen lisää postia, johtuen laskujen mahdollisista umpeutuvista eräpäivistä. Nyrkkisääntönä on, että edelleenlähetykset tapahtuvat viikon välein sovittuun osoitteeseen.
Onko postia mahdollista hakea toimistoltanne Jyväskylästä?
Sovitusti postit voidaan noutaa arkipäivisin myös toimistoltamme Jyväskylän Ahjokadulta.
Kuinka usein postit käsitellään?
Saapuneet postit käsitellään joka arkipäivä ja jatkokäsitellään välittömästi asiakkaille.
Voiko postiosoitepalvelun kautta lähettää paketteja?
Postiosoitepalvelumme on tarkoitettu ainoastaan kirjepostin vastaanottamiseen.
Onko palvelussa lisämaksuja joita ei ole verkkosivuilla eritelty?
Lisämaksuja, mitä ei ole verkkosivuillamme eritelty, ei ole. Kulut ovat joko postiosoitepalvelumaksuja, skannausmaksuja tai edelleenlähettämisestä aiheutuneita maksuja.
Onko postiosoitepalvelun osoite PL-osoite?
Postiosoitepalvelumme osoite ei ole PL-osoite, vaan Jyväskylän Ahjokadulla oleva virallinen postiosoite.
Turvallisuus
Kuuluuko postien tietoturvallinen hävittäminen kaikkiin eri palvelupaketteihin?
Kyllä kuuluu, kaikkiin eri palvelupaketteihimme. Kun asiakkaan postit on käsitelty (skannattu asiakkaan sähköpostiin), ne tuhotaan tietoturvallisesti joko silppuroiden tai tietosuojaroskista käyttäen.
Mitä postin käsittelyyn kuuluu?
Postien käsittelyyn kuuluu niiden vastaanottaminen (postilaatikko tarkistetaan 2 kertaa päivässä arkisin), käsittely eli joko kuoren avaaminen tai kuva yrittäjälle avataanko kuori ja skannaaminen tai kuoren edelleenlähettäminen. Kun postit on skannattu, alkuperäisten postien hävittäminen/tuhoaminen silppurin avulla saman päivän aikana.
Ovatko postini turvassa?
Kyllä ovat, postit saapuvat toimistorakennuksen sisäeteisessä olevaan lukolliseen postilaatikkoon, jonne on rajattu pääsy.
Miten saapunut posti hävitetään?
Käsitelty posti hävitetään heti käsittelyn jälkeen silppurilla.
Kuka käsittelee postit ja miten tietoturva ja luottamuksellisuus varmistetaan?
Luottamuksellisuus, salassapito ja yrityksen/yrittäjän tietosuoja ovat palvelumme kulmakiviä; niistä emme tingi missään suhteessa. Postia käsittelevät henkilöt ovat kaikki kirjoittaneet salassapitosopimuksen, mikä velvoittaa salassapitoon myös asiakkuuksien päättymisen jälkeen. Posti saapuu sisätiloissa olevaan lukolliseen postilaatikkoon. Tähän tilaan on rajattu pääsy, joten saapuneita posteja ei pääse hakemaan tai käsittelemään kukaan ulkopuolinen.
Mistä tiedän että voin luottaa postini Askelvirta Officesille?
Postiosoitepalvelu toimii täysin Suomen lainsäädännön mukaisesti ja noudatamme kirje- ja yksityisyyden suojasta säädettyjä lakeja, mukaan lukien perustuslain 10 §:ää kirjesalaisuudesta.
Palvelut perustuvat sopimukseen palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä ja kaikki tieto on ehdottoman salassapitosopimuksen alaista. Mitään postia ei avata tai käsitellä ilman asiakkaan nimenomaista ennakkoon saatua suostumusta. Henkilöstömme on sitoutunut salassapitoon ja käsittely tapahtuu 100% luottamuksellisesti.
Jos vielä epäilyttää, soita tai laita viestiä, me vastaamme!